Âdemoðlu yaþlanýr. Fakat onda iki haslet gençleþir: Mala ve ömre (yaþamaya) ihtirâs. (Hadîs-i þerîf-Sünen-i Ýbn-i Mâce)
Bu zamanda kendisinde þu beþ sýfat bulunmayan kimsede mal toplanmaz. Tûl-i emel (sonu gelmeyen istek), ihtirâs, þiddetli cimrilik, korku azlýðý, âhireti unutmak. (Süfyân-ý Sevrî)
Para, mal ve mülk, kiþinin zâhid olmasýna (dünyâya düþkün olmamasýna) mâni deðildir. Dünyâlýðý bulunmayan da zâhid sayýlmaz. Dünyânýn faydasýz þeylerine ihtirâsý olup olmadýðý araþtýrýlýp, ona göre hüküm verilir. Bir kimsenin elinde dünyâlýðý vardýr. Fakat zâhiddir. Bir kimsenin de dünyâlýðý yoktur. Lâkin zâhid deðildir. Mal, insanýn silâhý gibidir. Ýnsan canýný, sýhhatini, dînini ve þerefini mal ile korur. (Süfyân-ý Sevrî)
Âhirete îmâný olanýn, dünyâya ihtirâsý olmaz. Âhirette cezâ göreceðini kesin olarak bilen kimse, dünyâyý âhirete tercîh etmez. (Ýmâm-ý Mâverdî)
|