Rüya Tabirleri
Açılış  Giriş Sayfası Yap
Favori  Sık Kullanılanlara Ekle
www.ihya.org 10. yilinda
IHYA ÜYE İŞLEMLERİ
Üyeadi:
Parola :
Dini Terimler
Sponsorlu bağlantılar
Secme Konular
· ELHAMDÜLİLLAH
· SİCCÎN
· ÂLİM
· FETÂNET
· FİDYE
· LEBBEYK
· SAFÂ VE MERVE
· EMÂN
· ATEİST
· KEVSER

Burayada Bak
· AKÎKA
· Akl-ı Feâl
· Akl-ı Meâş
· Âlem-i Ervâh
· Âlem-i Mânâ
· Âlem-i Sagîr
· ALEYHİSSALÂTÜ VES-SELÂM
· ÂLİM
· AMDEN
· AMEL
· Amel-i Kesîr
· Amel-i Sâlih
· ÂMENTÜ
· ANÂSIR-IERBE'A
· ANGLİKANİZM

Son Okunanlar
· Burhân-ı Tatbîk
· KÜFV (Küfüv)
· ZULMET
· Müctehid Fil-Mezheb
· MUHABBET
· ESBÂB-I NÜZÛL
· İMÂM-I AHMED BİN HANBEL
· İSMET
· ME'VÂ CENNETİ
· KA'DE-İ ÛLÂ



Dini Terimler     A B C Ç D E F G H I İ J K L M N O Ö P R S Ş T U Ü W V Y Z

Burhân-ı Tatbîk

Allahü teâlâ, kadîm, ezelî ve ebedî olmasaydı, hâdis (sonradan yaratılma) olsaydı, O'nu yaratan bir yaratıcı bulunurdu. Bu yaratıcı kadîm (bir başlangıcı yok) ise, Allah O'dur. Hâdis (bir başlangıcı var) ise, O'nu yaratan biri lâzım olur. Böylece, kadîm olmayan yaratıcılar zinciri mevcut olur. Bu zincire teselsül denir. Teselsül ise, muhâldir (imkânsızdır), olacak şey değildir. Teselsülün muhâl olduğu Burhân-ı tatbîk ile isbât olunur. Bir şeyin sonsuz yaratıcılarını, birinciden başlayarak, sonsuz şekilde, yan yana dizelim. İkinci yaratıcıdan başlayarak, ikinci bir sıra daha düşünelim. Sonsuza giden ikinci sıra, birinci sıradan bir noksan olduğu için, kısadır. Kısa olana sonsuz denilemez. İkinci sıra sonsuz olamadığı için, bundan bir fazla olan birinci sıra da sonsuz olamaz. Yâni, bir ucu sonsuza giden yarım doğru düşünülebilir. Fakat böyle bir şey mevcut olamaz. Teselsül olamaz. Sonsuz sayıda yaratıcılar olamaz. Sonsuz var olan bir yaratıcı olur. Bu tek yaratıcı ezelîdir, ebedîdir, sonsuz olarak vardır. Varlığı kendindendir, başkasından değildir. Âkıl ve bâliğ olan kimse, Allahü teâlânın sonsuz var olduğunu ve başka her şeyin yoktan var edildiklerini işittikten sonra, aklını kullanmayıp, düşünmeyip, buna inanmazsa veya aklını kullanıp, düşünüp de bunu aklı kabûl etmez, fenne uygun değildir diyerek red ederse îmânsız demektir. (Ahmed Âsım)


Son takip: 23.09.2018 - 02:59
Konu ile alakali düsüncelerinizi yaziniz:



· MU'TEZİLE (Mûtezile) · ÂYET · Tertîb Sâhibi · EHÂDÎS · Mülk-i Yemîn · Kalb Gözü · İMÂM-I AHMED BİN HANBEL · MEÂL · EVVÂBÎN NAMAZI · ZAN · BÂLİĞA · HATÎB · NECCÂRİYYE · MEZMÛM · MURÂKABE · DUHÂ NAMAZI · SAHV · KÂHİN · GÜNÂH · TEBBET SÛRESİ · FIRKA · Hadîs-i Hasen · KASAS SÛRESİ · Hükmî Temizlik · YED · RİDDET · MÜBTEDİ' · BEŞER · İHTİSÂB · PÎR · İKÂMET · Asr-ı Sânî · HURMA · HEVÂ · TAKSİT · HÂİD · GÎBET (Gıybet) · DANYAL ALEYHİSSELÂM · ŞART · MÜSELLES · KAVME · BÎ-ÇÛN VEBÎ-ÇİGÛNE · BÜDELÂ · MEKRÛH · VÂKIF · RÜKN · KÎSÂNİYYE (Keysâniyye) · Gazâ Ordusu · CEYYİD · BENÛL-A'YÂN
· AKÎKA · Akl-ı Feâl · Akl-ı Meâş · Âlem-i Ervâh · Âlem-i Mânâ · Âlem-i Sagîr · ALEYHİSSALÂTÜ VES-SELÂM · ÂLİM · AMDEN · AMEL · Amel-i Kesîr · Amel-i Sâlih · ÂMENTÜ · ANÂSIR-IERBE'A · ANGLİKANİZM · ANKEBÛT SÛRESİ · ARABÎ AYLAR · ARABÎ SENE · A'RÂF · A'râf Eshâbı (Ehli) · ARAFÂT · ARÂZİ-İ MÎRİYYE · ARÂZİ-İ UŞRİYYE · AREFE GÜNÜ · ASHÂB · ÂSÎ · ÂŞİR · Aşk-ı İlâhî · AŞR (Aşır) · AŞR (Aşır) · ÂŞÛRE GÜNÜ · ATÂ · AZÂB · Âzâd Etmek · Âzâd Olmak · AZAMET · ÂZER · AZÎMET · AZÎZ (El-Azîz) · BÂTINİYYE
· Melekler · Peygamberler · Sureler

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38


Google
 
Web ihya.org
CepAlem Gazeteler E-Kart E-Kitap Sözlük
Kuran Meali Hadis Namaz Vakitleri Ingilizce Samil Fıkıh Fetva Rüya Tabiri
Kamus Hikayeler Forum Dini Terimler Oyun Resimler
Terimler isimler Sosyal Kavram Hadis Sözlügü imsakiye
ilmihal Rehber